موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد
سرخط خبرها

ادعای وزیر آموزش و پرورش در مشهد: کمبود تعداد معلم در کشور به پایان رسید | دولت دوازدهم، عامل کمبود تعداد معلم

  • کد خبر: ۱۹۰۸۹۵
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
  • ۱
ادعای وزیر آموزش و پرورش در مشهد: کمبود تعداد معلم در کشور به پایان رسید | دولت دوازدهم، عامل کمبود تعداد معلم
وزیر آموزش و پرورش در مشهد از جبران نهایی کمبود تعداد معلم در سراسر کشور در پایان مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی در آیین استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی طی سخنانی عنوان کرد: اهمیت آموزش و پرورش، سیمای آینده هر کشوری را می‌سازد. اگر ۲۰ سال دیگر بخواهیم بدانیم کجاییم، خانواده چگونه است و...، همه از مسیر این نهاد می‌گذرد.

وی ادامه داد: پیام ما به مسئولان کشور آن است که میزان موفقیت آینده شما در گرو موفقیت آموزش و پرورش است. باید این آینده و مسیر موفقیت در مدرسه ساخته شود.

تضعیف آموزش و پرورش، تضعیف آتیه کشور است

صحرایی اضافه کرد: کوچک‌انگاری آموزش و پرورش در گذشته‌ای نه چندان دور در دستورکار بود. اما این را بدانید که تضعیف آموزش و پرورش، تضعیف آتیه کشور است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۷ یادآور شد: ایشان عنوان کردند تمامی ارکان جامعه ما مرهون خدمات معلم هستند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از کسانی که به کمبود تعداد معلم در کشور اشاره می‌کنند، گفت: امروز کاستی است، اما مگر امروز ایجاد شده؟ کسانی که کاستی ایجاد کردند نمک بر زخم نزنند و بگذارند کاستی را جبران کنیم.

معلمان ما اگر هوشیار نبودند، سال گذشته مسیر کشور تغییر می‌کرد

وی تاکید کرد: معلم ما نجیب و هوشیار است و همکاران ما اگر هوشیار نبودند، سال گذشته مسیر کشور تغییر می‌کرد. عبور هوشمندانه از اغتشاشات پارسال، مرهون هوشمندی و درایت معلمان بوده است. پس نباید کاستی‌های کوچک امروز را بزرگ شمرد.

او ضمن اشاره دوباره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: اهانت به معلم، عملی است که فقط منافقان انجام می‌دهند. چرا معلم این‌همه مهم است؟ زیرا درد هر جامعه و اساس هر شر، جهل است.

وی با اشاره به شرایط انتخاب معلم یادآور شد: در رسالت ما، انتخاب معلم متبحر برای ایفای نقش گسترده باید باشد و سخت‌گیری برای انتخاب معلم به خاطر آن است که افراد توانمند وارد مدرسه شوند.

صحرایی تصریح کرد: معلم، کارمند نیست. ما به دنبال کشف معلم قیمتی هستیم، اما نه به هر قیمتی؛ زیرا کودکانی که دست ما امانت هستند را نباید دست افراد ناآماده بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: انتخاب معلم به مراتب سخت‌تر از انتخاب حتی دانشمند هسته‌ای است؛ زیرا همان دانشمند نیز به معلم با دانش احتیاج دارد.

وی مدعی شد: معلمانی را انتخاب می‌کنیم که گذشته ما را ترمیم و آینده ما را قوی بسازد. مدرسه جایی است که بذر قدرت در آن کاشته می‌شود. ایران قوی نخواهد شد مگر با آموزش و پرورش و از راه آموزش و پرورش.

مدرسه راهبردی‌ترین نهاد اجتماعی کشور است

صحرایی خاطرنشان کرد: مدرسه راهبردی‌ترین نهاد اجتماعی کشور است. معلم خوب، جبران کننده تمامی کاستی‌هاست. مگر کاستی‌های امروز از دوران جنگ بیشتر است؟ از دوران تاریک طاغوت بیشتر است؟ آموزش و پرورش ۵هزار معلم شهید و ۳۶هزار دانش‌آموز شهید تقدیم کرده است. اگر مدرسه ما نشاط نداشته باشد، خانواده و مسجد و... هم بی نشاط خواهد بود.

در خراسان رضوی ۷هزار معلم جدید جذب شدند

وی در ادامه و بار دیگر به موضوع کمبود تعداد آموزگار اشاره و اعلام کرد: از اواخر مهر ماه کمبود معلم تمام شد و به طور مثال، در خراسان رضوی ۷هزار معلم جدید جذب شدند که در ۳دهه اخیر این استان پهناور بی‌سابقه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سال ۱۳۹۱ دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد تا همه متقاضیان خدمت در آموزش و پرورش از این راه وارد شوند اما متاسفانه دانشگاهی که قرار بود ۲۵ تا ۳۵ هزار نفر پذیرش و تربیت کند، در زمانی تنها ۴هزار پذیرش انجام داد. با این حال، از سال۹۷ مسیر اصلاح شد و بالاخره ۲۵هزار پذیرش محقق شد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت گذشته تصریح کرد: کسانی که روزی می‌گفتند ۳۰۰ هزار معلم مازاد داریم، امروز از کمبود تعداد معلم می‌گویند. در دولت دوم تدبیر و امید و در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۰، وزارتخانه وقت از کمبود ۲۰۰هزار معلم خبر می‌دهد و اما امروز همان‌ها در صف منتقدان هستند.

صحرایی تاکید کرد: از سال۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲، ۳میلیون نفر به جمعیت دانش‌آموزی ما اضافه شده است. از ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ با بررسی نمودار جذب و کسری معلم می‌بینیم طی ۳ سال از دولت قبلی، اجازه استخدام توسط رئیس جمهوری پیشین داده نشد و جای آن، مدارس خصوصی رونق گرفت. تعداد مجوز‌های استخدامی ۲ سال اخیر به اندازه ۸ سال آن دولت است.

وعده وزیر برای استخدام ۵۰ هزار معلم

وزیر وعده داد: حدود ۵۰ هزار مجوز استخدام معلم داریم و جذب دانشجو معلم نیز در دستور کار ماست. همچنین ما ۷۰ رشته گرایش برای جذب معلم ایجاد کردیم و از ۱۴ رشته گرایش گذشتیم.

صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: در آزمون دبیری امسال ۳۰۰ هزار نفر برای ۲۲ هزار فرصت تدریس شرکت کردند. اما ۱۵ هزارنفر پذیرفته شدند و بیش از ۴ هزار ظرفیت تکمیل نشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
0
0
حاج وزیر وعده داده بودن معلم های خرید خدماتی و که در آزمون پذیرفته بشن استخدام کنن ؟؟؟ لطفی که ایشون با کد ۱۹ در حق خیلی از این معلم ها کردن قابل ستایش و قدر دانیه؟؟ بعد از ۷ سال تدریس تازه امسال به لطف تدابیر متحورانه ایشون و دقت فوق العاده گزینش متوجه شدیم فاقد صلاحیت عمومی هستیم ؟؟ !!! !!!!!!! خداوندا خودت جای حق نشستی ،،،
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->